Besök

Natten till onsdag fick Disa en knäpp och bajsade inne. Hon hade tydligen försökt väcka Mathias men eftersom hon hållt på att vanka omkring och väcka oss dom senaste veckorna reagerade han inte på det utan sa bara till henne att gå och lägga sig igen. Så det var bara att plocka och städa upp.

I onsdags var jag och hämta Ozzy. Vi skulle prova att ha honom här hemma för att se hur det funkar. Kanske ska vara hundvakt till honom i två veckor när hans husse och matte åker på semester.

Mathias och Disa mötte oss i farsta så tog vi en promenad hem så dom fick springa av sig lite innan vi kom in. Fick vara på dom lite i början för att dom triggade igång varandra till lek hela tiden och Ozzy var på Disa som en galning. Kännde nog att det är löp på g för han brukar aldrig hålla på så... På kvällen gick jag ut ensam med båda två för att se hur det funkar. Det gick faktiskt bra. Dom drog lite i början men sen gick dom hur fint som helst. =) Under promenade blev vi stoppade av en tjej.
- Är det pitbulls?
- Nä.
- Är en en tjej?
- Ja.
- Vill du para?
- Nä!

Hmm, borde hon inte veta hur en pitbull ser ut om hon har en själv? Och en annan grej, jag sa aldrig vad det var för ras jag hade. Hon var alltså villig att para med vad som helst.. IDIOT!

Natten gick bra enligt mig. Mathias har en annan åsikt om det. Låg vaken och lyssnade på vad hundarna höll på med och sen hade han lite koll på Disa. Men vad hjälpte det? Puckohunden gjorde samma grej igen. TVÅ gånger den natten.. USCH! Fattar inte vad hennes problem är...

På morgonen gick jag ut med båda två på en långis. Det gick bra fram till Ozzy bajsat. Efter det fick han värsta lekrycket och flög på Disa. Så där står jag och försöker sära på två lekande hundar som trasslat in sig i kopplena samtidigt som jag ska plocka upp. Pausar och tittar upp och där i skogen sitter en grupp dagisbarn. Ja, men det såg ju snyggt ut... Slutar med att jag sätter båda hundarna en bit ifrån varandra så dom lugnar ner sig och plockar upp under tiden. Sen gick vi lugnt och fint därifrån =)

Här om dagen beställde jag massa böcker som jag ska ha till skolan. Det är bara två stycken som jag inte har nu. Längtar till dom kommer. Vill läsa dom nu! =)

Idag var jag i liljeholmen och skrev kontrakt. Börjar där nästa måndag. Så har bara nästa vecka kvar i haninge nu. Känns lite skönt. Får se hur det är i liljeholmen sen. Spännande.

Fortfarande inte fixat så jag kan lägga upp bilder. Ska tjata lite mera på Mathias så han kan fixa. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0