Lever och promenix

Igår gick jag upp tidigt och började torka lever. Aldrig gjort det förut och det blev inte riktigt som det ska vara. Dom hade behövt vara inne längre i ugnen så dom blev helt torkade. Man lär sig till nåsta gång. =) Jag gjorde en liten påse till Mort så han skulle få smaka.









När det var klart åkte vi till Slussen och mötte Marika och Mort. Vi åkte till Vitabergsparken. Tanken var att vi skulle låta dom leka i rastgården där, men Mort blev påhoppad av en hund i Kista på väg till oss så han var helt uppstressad så dom stannade utanför. Jag släppte in Disa. Det funkade bra till en början men det var en väldigt kaxig fralla där som sprang efter henne och skällde. Sen började han visa tänderna och Disa svarade på det så jag fick gå emellan. Har ingen aning om vad frallans ägare gjorde för den hade noll koll på vad som hände. Jag kopplade Disa och gick ut därifrån. Vi ställde oss på utsidan och tittade en liten stund innan vi började promenaden hem. Väldigt härligt väder och skönt att vara ute och gå.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0