Hemma igen =)

Igår ringde dom från veterinären och sa att Disa var redo att komma hem. Hon hade piggat på sig så bra så hon fick åka därifrån. =) Jag skyndade mig hem från jobbet för att hämta henne. Mamma mötte mig hemma och körde mig dit så Disa slapp åka tunnelbana och grejjer ifall hon skulle vara trött.

När vi kom dit fick vi gå in i ett rum och prata med en sköterska som berättade vad dom gjort och hur vi ska ta hand om henne den närmsta tiden. När det var klart gick hon och hämtade Disa. Hon blev super glad och skuttade runt överallt när hon fick se oss =) Saknat henne massor! Hon har fått drop på båda frambenen så hon är rakad och helt röd för hon har fått blåmärke efter nålarna.

Hon är så hungrig. Vi köpte ett specialfoder som är snällare för magen som hon ska äta i 10 dagar. Igår fick hon äta 1 tsk 4 gånger. Idag har hon fått äta 50% av dagsbehovet uppdelat på 4 gånger. Imorgon ska hon få 75% och dagen efter det 100%. Sen ska vi börja öka mängden och minska antalet gånger. Hon har även fått en gejjamojja som vi ska ge henne 2 gånger om dagen tills hon slutar vara lös. Hon har blivit så smal. Gått ner massa i vikt. =( Men det lär hon gå upp igen när hon får börja äta ordentligt.
























Idag parades Cazy. Så nu håller vi tummarna för att det blir nått =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0