Träning

Idag tog jag en promenad från Skärmarbrink när jag skulle hem från jobbet. Orkade inte vänta på tunnelbanan och så var det så härligt väder. Direkt när jag kom hem gick jag ut med Disa. Vi gick till ängen. Vägen dit tränade vi på att gå fint i koppel. Det gick superbra. Hon var så duktig. Drog ingenting. Dom gånger kopplet började bli lite sträckt rättade vi till det. När vi kom till ängen släppte jag henne. Hon gjorde värsta skutten och hoppade runt som en tok. Vilken glädje. Så kul att se henne. Vi tränade inkallning. Även det gick toppen. Framför oss sprang det två hundar och lekte så jag kallade in henne så hon inte skulle få för sig att springa fram och leka med dom. Hon kom direkt. =)

När vi kom fram till fotbollsplanen som ligger där övade vi på att hon ska sätta sig nära mitt högerben. Hon vill gärna sätta sig lite snett framför. Men det är bara att öva vidare. =) Vi växlade med lite dragkamp och slalom mellan benen.

Hela vägen hem gick hon fot. När vi kom hem och jag kollade på klockan såg jag att vi varit ute i en timme. Imorgon slutar jag senare så solen kommer hinna gå ner innan jag kommer hem. Får bli utomhusträning nästa vecka igen. Då kommer jag ha massa tid. =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0