Till Åsa ;)

Idag var det kurs igen. ISKALLT! Ändå hade jag på mig sjukt mycket kläder. Såg ut som en stoppad korv, men inte hjälpte det inte. När vi kom fram (20 minuter för tidigt eftersom bussen aldrig vill gå) fick vi vänta inne så vi slapp frysa ihjäl innan det ens börjat. När alla kommit gick vi ut och ställde upp oss i ring igen. Det var en ny hund med som var väldigt osäker och skällde och morrade hela tiden och så klart hamnade vi bredvid den så det var ännu svårare för Disa att koncentrera sig. Vi började med att visa hur det gått med koppelträningen, men den här gången skulle vi gå inne i ringen. Det gick super bra första varvet, men andra gick helt katastrof.

Efter det skulle vi visa sitt och stanna kvar. Sittunderlaget blåste omkring och Disa sprang runt och jag försökte hålla i båda två. Till slut fick jag ner henne och så kunde vi visa. Det gick väldigt bra (till slut=)).

När alla visat var det dags att gå in och fortsätta inne. SKÖNT! =) Vi klämde in oss i det ganska lilla rummet och så skulle vi öva på passivitet och så pratade vi om varför det är så viktigt att öva på det och hur man ska göra för att få till det. Sen körde vi sitt och stanna kvar och gå fint en gång var. Sitt och stanna funkade även den här gången väldigt bra men det var totalt omöjligt att få henne att gå fint. Mattan som låg där inne luktade efter en massa hundar och godissmulor överallt.

När kursen var över och vi kom ut igen sprang Disa direkt och bajsade. Vilket förklarar varför hon var så otroligt jobbig och okoncentrerad. =) Vi missade precis bussen och istället för att stå och vänta i 30 minuter och frysa ihjäl började vi gå mot stan. Då gick hon super fint och löd allt jag sa. När vi åkte förbi Rickards jobb hoppade han på bussen för han fick sluta tidigare. Trevligt att ha en extrakväll tillsammans =)

Nu ligger Disa och snarkar bredvid i soffan. Helt slut efter alla nya grejjer och intryck idag. Världens underbaraste även fast hon kan vara så jobbig ibland...




Kommentarer
Postat av: Åsa

Blir ju rörd när jag får rubiken i mitt namn =0) Det lönar sej att be...

2010-11-28 @ 23:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0