Kattattack

Idag när vi var ute och gick stog det helt plötsligt en katt framför oss på gångvägen. Den står och reser ragg och stirrar på Disa. Men vi fortsatte att gå närmare, dom brukar ju normalt springa undan när man närmar sig. Men  när vi kommer lite närmare börjar katten fräsa och visa tänderna och så ställer den sig mitt på vägen så vi inte kan gå förbi. Helt plötsligt springer den fram och hoppar mot Disa. Rickard som håller i kopplet sliter undan henne och försöker putta ifrån katten med foten. Men den gav verkligen inte upp utan springer förbi honom och hoppar på Disa. Jag som står precis brevid springer därifrån och då sätter katten fart efter mig och ska hoppa på mig. Så jag springer tillbaka för jag tänkte att Rickard kunde rädda mig. Haha. Då blir den intresserad av Disa igen. Det slutar med att vi tar värsta omvägen för att komma förbi. Den var verkligen jätteläskig. Såg helt galen ut på ögonen. Sånna katter borde inte få springa runt lösa på gatorna!

Hörde att danmark infört en ny lag om "kamphundar". De som lever får fortsätta leva men man får inte avla eller föra in nya. De ska bära munkorg och gå med kort kort koppel. Vilket plågeri!!!!!!

Nu är Svenlin på väg hit. Trevligt. Sen blir det en kvällspromenad med brorsan Kasper. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0