Fredag

Imorse åkte jag och Rickard och handlade. Lämnade Disa hemma under tiden. Vi hörde inget pipande och gnällande när vi kom hem och allt var helt. Skönt =) Men jag är ändå lite stressad när vi åker iväg. Tycker inte att det är så kul att lämna henne ensam. Men det är ju ändå bra att träna. Hon måste ju kunna vara ensam. Blir super jobbigt sen annars. 

Sen åkte Rickard och jobbade så jag och Disa har fått roa oss själva.

Jag tänkte att jag skulle kompensera för att jag legat död på soffan dom senaste dagarna, så vi var ute en sväng på baksidan och kastade boll. Väldigt kul att se hur glad hon blir bara man tar fram en boll. Hon springer som en galning när man kastar iväg den. Hon behöver bara lära sig att hon ska komma tillbaka med den när hon väl fått tag på den. =) Nu funkar det så att jag kastar iväg bollen. Disa springer efter. Jag ropar tillbaka henne men hon ignorerar mig totalt. När jag tröttnat på att ropa börjar jag följa efter henne. Då ökar hon farten för att hon tror att jag vill jaga henne. Och så håller vi på så tills jag till slut får tag i henne. Vi är grannarnas fredagsunderhållnining.

Hur får jag henne att förstå att hon ska komma tillbaka med bollen?

Idag har hon varit väldigt duktig. Lyssnat jätte bra på mig. Hade henne lös när vi gick utanför för att kissa. Det har inte fungerat så bra på senaste. Hon har inte lyssnat över huvudtaget. Det är någon som har börjat låta sin hund göra ifrån sig runt hela huset utan att plocka upp efter sig. Och dit ska så klart Disa och äta. Super äckligt! Vad är problemet med att plocka upp efter sin hund?! Det vet man ju om redan när mana köper hunden, att den kommer göra ifrån sig. Idag har hon i alla fall lyssnat när man sagt nej när hon varit på väg fram till högarna.

Imorgon ska jag jobba igen. Varit hemma sen förra fredagen. Ska bli lite skönt att komma igång igen. Och det blir en mjukstart, bara två dagar innan jag är ledig en dag igen =) Disa ska få vara hos mormor. Kul för henne att få leka med Zenta igen. Undra vad hon tänker när inte Ampus är där längre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0