2010

Har inte skrivit på väldigt länge. Har jobbat mycket och när jag väl varit hemma har jag varit helt död.

Vad har då hänt sen sist? 

På nyårsafton var vi hemma hos mormor och Peter. Disa brydde sig inte om alla smällare och raketer. Jätte skönt. Hoppas det håller i sig senare också.

Hon haltade lite för några dagar sen. Till och från hoppade hon fram på tre ben. Då åkte till veterinären där dom sa att hon sträkt sig eller nått sånt. Så nu ska hon äta medicin i 10 dagar och bara vila. Hon får bara gå ut för att göra ifrån sig och sen in igen. Vi har tagit undan alla leksaker så hon inte ska rejsa runt inne heller. Nu haltar hon nästan ingenting och har börjat bli väldigt rastlös och har svårt för att ligga still.

På fredag är jag äntligen ledig igen och har en heldag med Disa =) Då ska vi ta en sväng till Farsta och träffa en tjej som kanske ska bli hennes dagmatte. Hoppas hon är bra och att allt funkar super så vi kan börja ha Disa där så mormor slipper. Förstår att hon tycker det är jobbigt med tre hundar hemma.

I lördags var vi till djuraffären och köpte en ny säng till Disa. Tanken var att hon skulle ha den i sovrummet för att den andra är Wildas och börjar bli väldigt liten för Disa nu. Men det blev att vi har den i vardagsrummet och den som var i vardagsrummet flyttades in till sovrummet. Vi köpte även en lurvig kudde som vi lagt i för att den skulle bli lite mysigare =) Det blev även ett täcke till henne. Det är för kallt för att gå ut utan det nu. Hon fryser till och med när vi bara går utanför porten.

Jag har fortfarande inte fixat bilderna från julafton. Får se om jag orkar fixa dom på fredag så kan jag lägga upp dom då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0