Skojj i snön

Kom precis in efter 1,5 timme ute i skogen. Det är så härligt med snön. Och Disa blir helt galen. =) Hon springer runt och gör värsta skutten. Det är bara väldigt jobbigt med alla skidåkare överallt som tror dom äger skogen + att Disa är super rädd för dom. Hon springer iväg varje gång dom kommer farande. Super jobbigt. Jag försöker få henne att fatta att det inte är farligt. Men det går inte så bra. Ska be om tips ikväll på kursen och se vad dom säger att jag ska göra.

När vi var på väg hem kommer det en hund springade mot oss i världens fart. Den hann komma ända fram innan ägaren ens började gå mot vårat håll. Jag drar Disa därifrån och fortsätter gå hemmåt samtidigt som den andra hunden skuttar runt oss och skäller. När vi kommit så långt att vi möter ägaren säger hon: Hon vill leka. JAHA?! Och då är det helt okej eller?! Dom gånger det hänt att Disa rusat iväg springer jag efter och ber verkligen verkligen om ursäkt. Sen är inte det heller helt okej, men bättre än att masa fram i segt tempo och sen bara säga: Hon vill leka.... Hade hon bara bett om ursäkt och gått snabbare mot oss hade jag inte blivit sur, jag hade förstått. Sånna männsikor gör mig galen.

I helgen är det hundmässan =) Sett fram emot den hur länge som helst nu. Ska gå både lördag och söndag =) Med Rickard och Marika. Ska bli super kul. Titta på utställningar och köpa massa fina saker. (Hoppas jag =)) Förra året var helt värdelöst, men det sägs att det ska vara bättre iår. Håller tummarna =) Jag ska även ta reda på mer info om utbildningen jag tänkt gå i höst =) Ser verkligen fram emot det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0