Nyårsafton och saker som hänt sen sist

Idag är det nyårsafton. Rickard jobbar, Disa ska vara hos mormor och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på... Vi får se vad som händer, om nått händer. Jag ska i alla fall ta mig till Rickards jobb till tolvslaget och sen får vi se vad som händer efter det. 

Igår var Marika här. Hon skulle haft Mort med sig, men han är galet rädd för alla smällare så han vill inte ens gå ut. Han ligger under soffan och skakar. Stackarn. När han var liten var det några idioter som kastade smällare på honom. Hur tänker man då egentligen?! Det var lite tråkigt, men vi hade trevligt ändå. Åt middag och tittade på film, pratade massor och beställde halsband till Disa och Mort =). Nu väntar jag på att dom ska komma så man får se hur dom ser ut och om dom passar. Så kul! =) Jag väntar även på en fotobok som jag beställt. Fick en kupong av Marika så man kunde göra en bok gratis. Fick ett mail igår om att den skickats. Spännande.

På julafton började vi med att åka till Lidingö och äta lunch, tittade på Kalle och fikade. Sen åkte vi till Tallkrogen och det var dags för paketöppning. Disa fick en massa saker. En agilitytunnel =) Vi provade den direkt. Det gick väldigt bra. Vi började med att kasta in godis på olika längder så hon skulle våga gå igenom. Men efter bara några gånger sprang hon igenom utan att man sa nått ens =) Jag som trodde vi skulle ha problem med tunneln för att hon är så feg så det var kul. Kan tänka mig att säcktunneln blir svårare eftersom hon inte kan se ut och där kan man inte locka henne. Men det kanske funkar om man tränar in den andra tunneln superbra? Vi får se. Nu tycker jag att det kan bli vår så vi kan prova tunneln och hindret som jag har köpt ute. Det måste man sätta fast i marken, så har inte kunnat prova det än... 



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0