SNÖ!

Nu har den första snön kommit och Disa är helt vild. Hon springer som en galning och jagar snön som flyger. Kul att hon gillade det. Hoppas att den ligger kvar nu och inte blir slask direkt. Vill ju ha en vit jul.

Det hann inte bli några fina frost bilder. Hoppas snön är kvar på torsdag så kan vi ta några fina snö bilder istället. =)

Här om dagen kom våran bostadsrättstidning i brevlådan. Och när man slår upp den står det så klart en insändare om "kamphundar".

-"" Livrädd för "kamphundar". I min förening har några flyttat in som har en så kallad kamphund. Jag är livrädd för hundar och särskilt för den här typen av hund. Det har ju skrivits en hel del i tidningarna om sådana här hundar som angriper människor. Jag har föreslagit att vi ska ha kamphundsförbud i våra stadgar men styrelsen säger att det inte går. Måste jag (och kanske många med mig) verkligen gå omkring och vara rädd så fort jag går ut från min bostad?""

På bilden bredvid är det en jätte fin staffe. Jag blev så arg när jag läste det här. Men när jag såg svaret blev jag lite gladare. =)

-""Det är tråkigt att du känner dig rädd men styrelsen har faktiskt rätt. Det går inte att skriva in ett sådant förbud i stadgarna (om inte föreningen bildades just för att vara hundfri i allmänhet) eftersom inte kamphundar är någon särskild ras och det inte finns någon definition på kamphund. Alla hundar "kampar" mer eller mindre."" 

Kommentarer
Postat av: Kasper

ohh vem skrev svaret? intressant

2010-01-06 @ 21:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0