En månad

Idag har vi haft Disa en månad. Det har varit en underbar månad. Mysig. Jobbig. Lugn. Intensiv. Allt man kan tänka sig med en liten valp i huset.

Igår var en händelserik dag. Det började med en tur till veterinären. Vi har jätte problem med att klippa hennes klor. Så vi åkte dit och fick det gjort. Det var jobbigt för hon sprattlade och skrek och pep. Men vi fick jätte bra tips på hur vi ska öva hemma. Passade på att väga henne när vi var där. 9,8 kg. Hon växer fort nu.  

Efter det åkte vi hem och jag åkte en sväng till jobbet. Vi hade assmöte som jag måste vara med på. Väldigt drygt att åka så långt fram och tillbaka för ett möte på 1,5 timmar. Men när det var klart mötte Rickard och Disa mig i Kista och vi åkte hem tillsammans. Åt middag och så var det dags att åka igen. Skulle hem till Kasper, Tess och Marco. Det var trevligt. Mycket fart. Efter ett tag hittade Disa ett ben och lugnade ner sig lite. Både hon och jag var helt slut när vi åkte hem. Så fort vi kom innanför dörren somnade vi och vaknade jätte sent idag. Skönt =)

Idag har vi en lugn hemma dag. Tar igen oss från igår. Jag ska tvätta ikväll och tänkte ensamhetsträna henne då. Det har gått jätte bra hitills när vi gjort det. Skönt.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0